Viskas prasidėjo 2007-taisiais, Juozo Tallat – Kelpšos
konservatorijos rūsyje. Linas Karaliūnas jau kurį laiką dirbo ten su
būgnininku Viktoru Krasausku ir ne už ilgo prie jų prisijungė tada
dar pradedantis bosistas Gediminas Svilas, kuris dėl savo ūgio buvo
pramintas “Ilgu”. Kompanija pradėjo bendrą gyvenimą konservatorijos
rūsyje.
Rūsyje beveik nebuvo sąlygų muzikavimui, Linas Karaliūnas tuo metu
suderėjo su konservatorija, kad jiems paskirtų bent pianiną. Jie
gavo seną sudaužytą pianiną “Riga”, jame veikė tik pusė klavišų.
Linas keturias savaites ardė tą pianiną ir jį remontavo, šitaip
visiškai atsitiktinai jam pavyko išmokti remontuoti pianinus, o
vėliau ir derinti. Buvo tik viena taisyklė: jeigu pats neišmoksi,
niekas tau nepadės. Dėl šios taisyklės rūsio gyventojai pramoko
daryti daug dalykų, netgi tų, kurie niekaip nesisieja su jų
specialybėmis. Tie trys muzikantai nebuvo kilę iš turtingų šeimų,
todėl viską ką gaudavo –buvo išmokę gauti daugiausiai savo rankomis.
Rūsio inventorius – tai buvo kiek įmanoma sutvarkytas pianinas
‘Riga’, Viktoro būgnų komplektas, bosinės gitaros stiprintuvas, bei
senutėlis kompiuteris, kuriame buvo iš visų pakampių sutraukta
fonoteka su džiazo įrašais.
Rūsio gyventojai kartu grodavo, kartu mokydavosi, kartu vaikščiodavo
į paskaitas (arba kartu nevaikščiodavo), kartu valgė ir kartu
bendravo, dienomis ir savaitėmis ten sedėdavo. Lygiai taip pat viską
jie ėmė viską daryti kartu ir už konservatorijos ribų – buvo
geriausi draugai, bičiuliai ir muzikiniai partneriai. Visi trys buvo
itin skirtingi žmonės, tačiau visų idėja ir aistra buvo bendra – ir
ji buvo būtent džiazas.
Vyko didelės paieškos, paieškos metodikų, kaip mokytis, kaip
gyventi. Rūsyje būdavo ilgi diskusijų forumai apie viską, o ypač
kryptingai apie muzikines technologijas, tokias, kaip ritmika,
harmonija, kompozicija, improvizacija, taip pat – koncepcija.
Neretai į tuos diskusijų forumus įsijungdavo ir kai kurie
dėstytojai, visi sedėdavo rūsyje, gerdavo kavą ir diskutuodavo apie
džiazo principus.
Pastebėję, jog aplinkui besimokantys muzikantai viską daro kiek
kitaip, kad muzikinio lavinimo paskaitos organizuojamos netaip, kaip
turėtų būti organizuojamos, kad muzikantai nesimoko ritmikos, nes
mano, kad ji tik būgnininkams, kad džiazo improvizacijos mokomasi
grojant improvizacijas iš natų ir t.t. Jie buvo tie, kurie stengėsi
atrasti konkrečius mokymosi principus tokius, kokių nėra užfiksuota
natose ar vadovėliuose, ir siekiantys viską tiksliai apibrėžti –
trumpiau tariant judantys visiškai prieš aplinkos srovę. Tada ir
kilo idėja “atsistatydinti” iš muzikantų. Taip gimė RMSC klubas –
Atsistatydinusių muzikantų socialinis klubas. Socialinis todėl, kad
jie sudarė lyg ir atskirą bendruomenę. Vėliau prie klubo prisijungė
ir gitaristas Vytas Rasimavičius, bei saksofonistas Vilius Streckis.
Su Viliumi suformuotas kvartetas vėliau tapo dažniausiai viešumoje
pasirodantis, tačiau kartais pasirodo vien trio, kartais pasikviečia
svečių – viskas priklauso nuo to, kur tenka dalyvauti. Linas
Karaliūnas pasakė: “RMSC kolektyvo nariai visi yra su didžiuliu
potencialu ir gali pasiekti labai daug. Tačiau visiems reikia kovoti
su pasyvumu, padriku judėjimu, bei tikslų neturėjimu, kuriais yra
persismelkusi aplinka ir dauguma aplinkinių žmonių”.
Prieš prisijungiant Viliui trio suspėjo aplankyti Ukrainą, buvo
pakviesti koncertuoti Lvovo tarptautiniame knygų mugės festivalyje,
suorganizuoti S. Giedraičio.
Vėliau RMSC klubas ėmė daugiau dirbti kvarteto sudėtyje, nors taip
pat dėmesio užteko ir trio darbui. Baigus konservatoriją jie neteko
savo “gimtojo” rūsio – taigi persikėlė į naują studiją Vilniaus
centre. Studija buvo penktame aukšte, todėl dėl didelio kontrasto su
rūsiu ir jo blogomis sąlygomis, gimė daug idėjų susikurti studiją su
geromis darbo sąlygomis. Taip ir pavyko padaryti – Linas įsigyjo
gerą pianiną “Rippen”, tuojau pat atsirado puiki pusės kilovato
garso aparatūra su 10-ties kanalų mikseriu. Klubui prijaučianti
dainininkė padovanojo greitą kompiuterį, taip pat buvo įvestas
internetas. Studija turi daug ploto, iš viso keturis didelius
kambarius, todėl buvo įrengtos sąlygos ir gyventi, virtuvė,
miegamieji ir t.t. RMSC susikūrė visas sąlygas dirbti ir tobulėti.
Neretai virtuvėje būdavo prasėdėta iki paryčių diskutuojant ir apie
muziką ir apie gyvenimą. Studijoje taip pat buvo įrengti atskiri
kambariai su garso izoliacija kiekvienam muzikantui užsiiminėti
individualiai.
Vėliau, jau kvarteto sudetyje nuvažiavo į vakarų Vokietiją,
Diusseldorfo miestą. Tai buvo 2009-ujų rugpjūtis. RMSC idėja buvo
groti gatvėje, tačiau tik ten nuvažiavus, paaiškėjo, jog
elektriniais instrumentais groti gatvėje negalima. Jiems teko
staigiai kurti alternatyvų planą. RMSC nepasimeta jokioje gyvenimo
situacijoje, nes jie pripratę gyvenime, kaip ir muzikoje,
improvizuoti. Jie nusipirko kostiumus vietinėje parotuvėje ir ėmė
ieškoti darbo kavinėse, baruose. Diusseldorfe jie sutiko vieną rusų
kilmės ten gyvenantį vokietį, kuris jiems ėmesi padėti ir sėkmingai
užsiemė vadyba. Kaip RMSC žvalgyba parodė – ir ten reikia džiazo.
Taigi buvo padarytas įdirbis ir per kelius važiavimus ten – klubas
turi pastovių kontaktų ir užsakymų.
Prie klubo tuomet prisijungė būgnininkas Gediminas Stankevičius -
senas Lino ir "Ilgo" mokyklos draugas, kuris savarankiškai studijavo
mušamuosius.
Taip pat, vieną dieną, tiesiog eidamas pro šalį mus grojančius
restorane pamatė ir užkalbino į Lietuvą atvykęs italas dainininkas
Antonio Palmisani. Šis "užkalbinimas" lėmė jo muzikinės karjeros
pradžią Lietuvoje. Jis į klubą įnešė naujo vėjo - Lotynų Amerikos
muziką, kurią RMSC atkakliai studijuoja iki šiol, nes ten yra
tiesiog neišsemiamas kultūros lobynas.
Vėliau prie klubo prisijungė vokalistė Diana Anisko. Kartu su Diana,
Ilgas ir Linas išvyko pusantrų metų muzikinės kelionės po vakarų
Europą. Ten buvo pasisemta daug patirties.
Vėliau klubo nariai "užaugo", sukūrė šeimas ir išsibarstė per visą
Lietuvą, tačiau toliau kartu sėkmingai muzikuoja. Klubo nariai tapo
labai geidžiamais muzikantais įvairiuose Lietuvos ir užsienio
projektuose.
RMSC klubo nariai visą laiką jaučia tarpusavio pagarbą. Jų visų yra
bendras tikslas, nors gyvenimai yra skirtingi, jie puikiai sugeba
juos suderinti ir pilnai pasinerti į muzikinių metodų paieškas
ritmikoje, harmonijoje, kompozicijoje, aranžuoteje, bei visuotinėje
muzikinėje koncepcijoje. RMSC analizuoja mainstream jazz muzikos
kryptį, taip pat daug laiko atiduoda nuodugniems Lotynų Amerikos
muzikos tyrinėjimams – tai yra dvi pagrindinės RMSC kryptys. Tačiau
susidurti tenka su visokiausia muzika, o RMSC idėja yra viską daryti
organizuotai ir apibrėžtai, nepaliekant vietos nesusipratimui, todėl
visada darbas vyksta metodiškai. Metodiškai mąstyti klubą išmokė
didžiausios klubo pagarbos nusipelnęs žmogus – a.a. Sigitas
Giedraitis, buvęs Vilniaus Kolegijos menų fakulteto džiazo skyriaus
vedėjas.
RMSC toliau gyvuoja išlaikydamas savo kryptį ir nepasiduoda aplinkos
įtakai.